Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající mladý učitel
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru práce a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty. Bakalářská práce přináší návrhy, jak zmírnit zátěž, která je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet.
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Bakalářská práce dále přináší návrhy, jak tuto zátěž zmírnit, byť je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty.
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zaměřuje na začínající učitele a analyzuje možné faktory jejich brzkého odchodu ze školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou - výzkumnou. V teoretické části práce se autor zabývá primárně osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována jednak míra zátěže jednotlivými potenciálními stresory - situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku, jednak role uvádějícího učitel při řešení takto vzniklých situací. Vedle celkového shrnutí výsledků dotazníkového šetření provedeného mezi začínajícími učiteli, se autor ve své práci snaží navrhnout možná řešení, jak jednotlivé formy zátěže, které mladé učitele negativně ovlivňují, zmírnit, popřípadě jak jim předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 40 respondenty.
Zařazení dvouletých dětí do mateřské školy a specifika práce s touto věkovou skupinou
JANKOVSKÁ, Petra
Tématem bakalářské práce je zařazení dvouletých dětí do mateřské školy. V teoretické části poukazuje na vývojová specifika dětí v období staršího batolecího věku a dětí mladšího předškolního věku, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností. Dále vymezuje podmínky vzdělávání, které je nutné v případě vzdělávání dětí dvouletých v mateřských školách vytvořit. Praktická část přináší elementární metodiku pro práci s dětmi této věkové skupiny, včetně zaměření na vstup dítěte do mateřské školy. Cílem bakalářské práce je poukázat na specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Učitelovo pojetí žáka
Špičková, Anna Marie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
NÁZEV: Učitelovo pojetí žáka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi objektivizovaným a učitelovým subjektivním pojetím žáka. První kapitola se věnuje učitelově představě o úspěšném žáku a zejména tomu, jak se kritéria úspěšnosti různých pedagogických osobností liší v závislosti na učitelově pojetí žáka. Kapitola popisuje také aspekty pedagogické interakce, které ovlivňují školní úspěšnost žáků. Druhá kapitola se orientuje na základní styly práce učitele, v nichž se zrcadlí učitelovo pojetí žáka. Záměrem praktické části této práce je potvrzení či vyvrácení existence vlivu objektivizovaného pojetí žáka na učitelovo subjektivní pojetí žáka. Pro odhalení vztahů mezi výrazně se podmiňujícími jevy využívám kvalitativního výzkumu, respektive kazuistik škol konzistentních v pojetí žáka. Přínos mé práce spatřuji v analýze pojmu učitelovo pojetí žáka a v interpretaci výsledku výzkumného šetření, který naznačuje, že subjektivní pojetí učitelů jednajících v souladu s rysy moderní pedagogiky není aktualizováno objektivizovaným pojetím školy, neboť s ním již při vstupu učitele do zaměstnání bylo v souladu. KLÍČOVÁ SLOVA: Subjektivní pojetí žáka, objektivizované pojetí žáka, pedagogická interakce, styly práce učitele, učitelova osobnost.
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zaměřuje na začínající učitele a analyzuje možné faktory jejich brzkého odchodu ze školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou - výzkumnou. V teoretické části práce se autor zabývá primárně osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována jednak míra zátěže jednotlivými potenciálními stresory - situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku, jednak role uvádějícího učitel při řešení takto vzniklých situací. Vedle celkového shrnutí výsledků dotazníkového šetření provedeného mezi začínajícími učiteli, se autor ve své práci snaží navrhnout možná řešení, jak jednotlivé formy zátěže, které mladé učitele negativně ovlivňují, zmírnit, popřípadě jak jim předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 40 respondenty.
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Bakalářská práce dále přináší návrhy, jak tuto zátěž zmírnit, byť je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty.
Začínající mladý učitel
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru práce a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty. Bakalářská práce přináší návrhy, jak zmírnit zátěž, která je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.